“Klantvriendelijkheid…”

Op een van mijn strooptochten over web-log tref ik ergens deze berichten aan:

“Ze bellen al te laat om een afspraak te maken, ik zeg expres iets eerder (5 min) want kwart over is beter te begrijpen dan 20 over….
Presteren ze het om 3 kwartier te vroeg te komen, ze zeggen wel eens beter te vroeg dan te laat. Maar 4 huilende kinderen in de wachtkamer mogen van mij te laat komen……”

en

“Vanochtend (8 uur, het eerste telefoontje)er belt een mevrouw om te vragen hoe laat haar afspraak ook alweer was. Tevens wou ze wat medicijnen bestellen.
‘Ik wil graag die tabletten die iets groter zijn dan diegenen die ik vorige week heb gekregen’ Ik krijg ze voor mijn te hoge bloeddruk. Ik zeg: Mevrouw, kunt u misschien het lege doosje inleveren, dat is het handigst. Maar u heeft ze toch wel in de apotheek staan?
uitleg: Mevrouw, ik heb een apotheek VOL pillen, het is het beste dat u het lege doosje inlevert. Ik kijk wel even hoe ze heten……even wachten……al stotterend verteld ze de naam van het medicijn. Goed, ik maak ze voor u klaar, u kunt ze vanmiddag ophalen.
Hoe laat was die afspraak ook alweer assistente??
Zucht…..de dag is weer begonnen.”

Uit de reacties die er zijn maak ik op dat “iedereen” het ook nog de normaalste zaak van de wereld vind ook dat iemand zo reageert op “haar” patienten.

En zo gaat t vaker, in winkels mag je tegenwoordig schijnbaar blij zijn dat het personeel je wil helpen, als je een lift instapt en er staan al mensen in mag je in de handen klappen als er een gemompeld “goedemorgen” vanaf kan, buschauffeurs die snel de deuren dichtgooien als je komt aanrennen…
Ook bij mij op de zaak zijn er collega’s die het de normaalste zaak van de wereld vinden om iemand aan de telefoon af te blaffen die lastig is.

Als ik zoiets hoor schaam ik me te pletter dat ik zulke collega’s heb en ik vraag me dan wel es af (en dan moet je weten dat ik bij een verzekeringsmaatschappij werk op de afdeling die de pensioenbetalingen doet) : “Hoe lastig zou JIJ zijn als je salaris aan het einde van de maand niet op je rekening stond?????

2 Thoughts on ““Klantvriendelijkheid…”

  1. Oh madd, dat is helemaal niet lastig hoor. De maand is voor mij ongeveer twee weken te lang voor mijn salaris. Dus kunnen er gerust wat dagen bij. Daar merk je dan toch weinig van. :-))

  2. Madd you really hit the spot here! Dit is precies waarom ik al 3 jaar geen huisarts meer heb, dit is precies waarom ik er een hekel aan heb om een afspraak te maken met e.a. monteur (we komen tussen 9:00 en 16:00 meneer). WAAR-DUH-LOOS is dat. Ik kan hier echt uren over oreren tot het schuim op mijn mond staat, maar laat ik dat nu maar even niet doen.

    Misschien moet ik er ook eens een paar logjes aan wijden, ik heb nog wel wat materiaal…

Roept u maar!

Post Navigation