En weer terug

Toch niet overgestapt.

De dingen kunnen snel veranderen.

Het verhaal in het “kort”? Weet je nog? Tijdje terug, internet was niet vooruit te branden beneden. Boven werkte het echter prima. Eerste  gedachte was dus dat het aan mijn pc lag. Na vanalles geprobeerd te hebben was ik er wel achter dat het aan het modem lag en niet aan mijn pc dus provider gebeld.

“Nou, ik weet zeker dat het niet zo is” zei de helpdesk-jongen “maar als U denkt dat het daaraan ligt kunt u een nieuw modem bestellen”.
Bestellen? zei ik… Krijg ik geen  nieuw modem van jullie dan?!
“Nee, het modem wat u destijds heeft gekregen was geen leenmodem dus als het  het kapot gaat moet u zelf een nieuwe aanschaffen”.

Ik was niet van plan een nieuw modem aan te schaffen. Mijn contract is immers maandelijks opzegbaar en bij elke andere provider krijg ik gratis en voor niets een (draadloos) modem.

Nou ben ik soms een beetje een laks  en aangezien ik inmiddels al een ander modem had heb ik met dat opzeggen  nooit zo’n haast gemaakt. I.v.m. een beetje bezuinigen waar het kan wil ik echter van mijn kpn lijn af  dus moest het er vandaag  toch eindelijk maar eens van komen. Ik heb online gebeld en daar een abonnement afgesloten. Internet plus bellen, incl gratis wi-fi modem en de eerste drie maanden € 10,00 korting op de abonnementsprijs.

Daarna de telefoon gepakt om mijn huidige abonnement op te zeggen. Natuurlijk kwam de vraag waarom ik opzeggen wilde. “Dus als ik het goed begrijp gaat het alleen om een modem??” vroeg de opzeg-jongen aan me toen ik mijn verhaal gedaan had.
Nou… dat en ik wil ook van mijn kpn lijn af.
“Maar ik kan u ook een nieuw modem toesturen hoor, gratis en voor niets. En als u de KPN opzegt, dan wordt dat automatisch aan ons doorgegeven en  kunt u  met nummerbehoud via ons gaan bellen”
En wat voor modem krijg ik dan?
“U krijgt dan van mij een draadloos modem wat ook geschikt is om te bellen”.

Ik was even stil. Niet door de aanbieding die hij me deed maar omdat ik mezelf liep te bedenken dat het wel zo handig zou zijn om te blijven. Geen abonnementen omzetten, geen andere e-mailadressen, niet de kans dat het bij het omzetten van de ene naar de andere provider mis zou gaan…

Hadden jullie daar niet eerder mee kunnen komen?! Ik heb nl. net een abonnement bij Online afgesloten!
“Maar dat kunt u binnen 7 dagen kosteloos annuleren hoor mevrouw”
Ja,  dat weet ik…
“En omdat mijn collega voorheen een fout heeft gemaakt met dat modem krijgt u dan van mij ook nog 6 maanden € 10,00 korting op het abonnement.

Nou ja… dan ben ik natuurlijk gek als ik mezelf allerlei toestanden op m’n hals ga halen dus om een lang verhaal kort te maken: Madd blijft waar ze is (en heeft toch wat ze hebben wou ;-))

Roept u maar!

Post Navigation